Saturday, March 31, 2012

penangan GMJ

ba'da a'udzubillahi minassyaithonirrojim!


maksudnya:.

Berangkatlah kamu baik dalam keadaan merasa ringan maupun berat, dan berjihadlah kamu dengan harta dan dirimu di jalan Allah. Yang demikian itu adalah lebih baik bagimu, jika kamu mengetahui. (at-Taubah 9:41)

assalamualaikum..:)

post lewat 2 hari ni khas nk menyatakan betapa ruginya mereka2 yang tak pergi...tanpa alasan yang kukuh... eh?? pergi mane?? mane lagi!... GMJ la...Global March to Jerusalem...  haish la korang~..

eh, sory2...bukan maksud nak cari salah orang..hehe..aku percaya korang ada misi yang lebih penting dari itu..:)..

tapi aku cuma nak berkongsi pengalaman aku di GMJ kelmarin...

kredit to ummu afeera's blog

sebenarnye da lame sangat aku tak pergi ke tempat keramaian cm kt GMJ...

sebab risau...aku kembali lemah... maklum la...macam2 ada kalau pergi ke tempat2 macam tu...
tapi sungguh, GMJ tak seperti prog2 keramaian yang lain....GMJ membawa suatu RUH yang dimatikan dalam majlis keramaian yang lain... RUH yang menyatukan setiap hati2 yang datang... yan menggandingkan setiap yang datang itu dan menghantarnya ke JERUSALEM...

untuk aku...GMJ suatu permulaan..permulaan baru yang hebat!...

dari situ, aku merasakan kesatuan itu apa...bagaimana...

dari situ juga... aku sedar akan hakikat kemanusiaan...(seperti selama ini aku lupa akan hakikatnya)...eh?

sungguh..sejujurnya hati aku terbakar dan cair dari bekuan perang dingin perasaan...(bahasa yang mungkin aku je paham...sory ye...)

kehangatan itu membawaku melihat lebih jauh....jika aku berlengah...aku pasti TERCICIR!!!!

melangkahlah dalam keadaan senang mahupun susah, dan berjuanglah!!! dengan segala yang kau ada... di jalan Allah....

bismillah..jalan..~


http://1.bp.blogspot.com

full video of GMJ.. boleh klik kat sini....FULL MyGMJ

Ulasan dari Ally iskandar...

sekian...

No comments:

Post a Comment