Wednesday, March 21, 2012

sudah cukup sudah..

assalamualaikum...



haa..alhamdulillah.. time cuti ni, plus duduk rumah, boleh la aku tulis banyak2..kongsi ngan korang ape yang ade..kalau busuk, maaf...mungkin sebab dosa aku yang busuk dan bertimbun ni... tapi kalau ada cahaya..amek cahaya je eh...

petang2 cmni, aku plan nak g jogging...tapi tgk bilik yang tunggang langgang...=,=...urgh~ teruk tol..cmni ke da'ie...so, aku decide untuk kemas bilih...dan, sambil2 tu...cari la back ground music yang ade kt facebook orang post..=,=...aku tgk ade mmbe aku post lagu jiwang.. mai test denga asal la dorang suke sangat lagu2 jiwang ni..=,=..

so aku tekan butang "play"...---buffering---...tajuk lagu ...macam tajuk diatas...kumpulan aku tak tau...

lagu pun berdendang..

inikah caramu..membalas cintaku...
kau nodai cinta yang ku beri....

inikah caramu membalas sayangku...
kau lukai sayangku untuk mu....

ops...ok...sampai situ je yang aku nk kongsi...cz aku tersentap ngan ayat tu...

haaa...cube bayangkan kekasih kite yang kecewa ngan sikap kite...

Die bagi kite segalanya....

duit, makanan, pakaian yang cantik2, transport yang terbaik, dan lain2...

Die gak bagi kite udara, panca indera (bagi yang ada), aqal yang waras, dan lain2...

yang paaaaling besar dye bagi kat kita, nikmat iman dan islam.....



jeng...jeng...jeng..!! sedar tak??!


cube baca balik lirik ringkas yang aku kongsi tu...

inikah caramu..membalas cintaku...
kau nodai cinta yang ku beri....


inikah caramu membalas sayangku...
kau lukai sayangku untuk mu....

muhasabah ya akhi......walau hari ni belum tamat...tapi muhasabah lah.....

Allah bagi macam2 kat kite...

tapi hari ni... brape banyak kite da ingat Allah???
tilawah kite berapa muka???
padahal kite perlukannya sebagai ubat untuk hati kita...
padahal dengan kita tunduk pada Allah, kita akan tenang...

solat kita lak cmne???????
adakah berjemaah??
adakah di masjid??
adakah awal waktu???

masa yang diberi pulak??
adakah di isi dengan perkara yang bermanfaat di sisi Allah??
atau di isi dengan perkara2 yang lagha dan lebih ke arah membesarkan taghut???


huuuh!!~...(jantung terasa berlubang di tembak soalan2 tersebut...)

ape2 pun, sudah cukup sudah....tinggalkanlah perkara yang busuk tu...JOM melangkah pulang ke dakapanNya... sering ingat pada Nya...agar kita kembali sihat...agar kita kembali tenang dan tenteram....

seperti ayat quran yang diatas....yang membawa erti....

"(Iaitu) orang-orang yang beriman dan tenang tenteram hati mereka dengan zikrullah". Ketahuilah dengan "zikrullah" itu, tenang tenteramlah hati manusia.

semoga kita masih mampu dan mahu untuk memupuk dan membentuk hati kita kearah bentuk yang Allah kehendaki...bukan yang kita kehendaki...##ifyouknowwhatimean##....

huhu....sekian...ape yang cantik, baik, best, wangi itu datang dari Allah...
yang buruk, tak best, BUSUK, itu datang dari dosa dan kelemahan aku sendiri...
wallahu a'lam...

sudah sudah lah kita buang masa..jom lebih khusyuk hidup tunduk pada Allah...
 sekian, wassalam

No comments:

Post a Comment