Saturday, April 28, 2012

BERSIH...3.0

bismillah..
(kali ni takde ayat quran atau hadith untuk topik ni, cz just cerita biasa yang mungkin boleh amek iktibar)






semalam aku sampai rumah lewat..lepas solat jumaat..aku keletihan sebab aku baru pulang dari program yang aku kena bagi pengisian...2 hari...dan baru aku tahu, bukan mudah untuk memberi pengisian kat orang kalau diri kita sendiri tak melimpah ruah...dan akhirnya aku kekeringan..haha..(padan muke)!!..

bukan tu point kt sini..tapi, dalam penat2 aku tu, ada pertanyaan yang dilontar kepada aku..kemana aku hari esok (hari ni la.)? pada asalnya niat aku nak bersama BERSIH jika aku mampu..sebab semalam sungguh kekeringan aku selepas mengisi hati orang lain sampai aku rasa menggigil...umpama kebulur, padahal aku dah pun makan... menunjukkan aku perlu juga diisi... berbalik kepada persoalan yang dilontar... aku pun jawab, "rasenye ade pengisian esok..tak pasti lagi.." kerana mengharap sangat ada pengisian hari ni.. maklum la..jiwa tandus..=,=

namun, rupanya jawapan aku tu mengundang cemuhan dan serangan2 yang membuat kekeringan tu bertukar kemarau!..aku mengambil langkah membisu...dan ada orang lain yang menjelaskan kepada sipenanya yang jika aku pergi, ia membahakan aku sebab aku student..takut jadi apa2 yang tak diingini...dan sungguh aku tak tahu kenapa lepas tu aku terus membisu dan masuk bilik..rehat..itu je yang aku fikir..sebab tak mampu nk dengar pertanyaan2 yang serupa lagi...atau serangan2 yang menarik aku secara paksa untuk pergi BERSIH yang sememangnya aku niat nk pergi...

(aku tulis ni terasa macam aku buat alasan pun ada..adeh..terasa diri aku keji terhadap diri sendiri..)

malam semalam pulak, aku dikejutkan ngan suatu berita yang menggegarkan jiwa dan sanubari aku..eh? .. berita kakak aku kena rasuk lagi.. urgh.. aku lak masih menggigil time tu sebab kekeringan yang tak terkata.. tapi aku fikir, nak taknak aku mesti pergi gak..larat ke tak, aku mesti pergi tgkk kakak aku gak...dan akhirnya malam tu aku habiskan dengan berhadapan kakak aku...walaupn tak berlaku apa2 yang spesel...tapi akudah aku diuji malam tu(malam semalam)...

settle kes kakak aku, balik rumah, dah pkol 1.30 pagi..aku mula fikir...tak larat nk pergi BERSIH..niat hari ni nk rehat..jadi pagi tadi sampai la sekarang aku rehat..namun, tipu kalau aku dapat rehat dengan tenang... sebab aku tahu ribuan kawan2 aku pergi BERSIH dan mereka berhadapan dengan pemerintah...sedang aku duduk rumah goyang kaki??? argh!... mak aku n abang aku pergi.. aku je yang tak... rase macam looser pon ade..haish..

aku belek2 mukabuku...ternampak mmbe aku yang tak pergi BERSIH pn risau...dye post video lagu panic nyanyian bunk face... panic...aku tak rasa itu..tapi aku rasa looser sebab tak pergi...argh!....

the moral is...:


1. jangan buat alasan jika tak cuba lagi....
2. letih tu setan... bak kata sorang tokoh islam.."melangkahlah sehingga keletihan itu letih untuk bersama kita"

3. BERSIAP SIAGA LAH...Allah s.w.t akan menuntut dirimu kapanpun Dia mahu!...(jika anda benar2 mahukan urusan jualbeli dengan Allah s.w.t)

wallahu a'lam... jangan ikut kesilapan aku...tapi belajar dari kesilapan orang lain yang buat silap...macam aku..=,=...semoga korang tak buat kesilapan yang sama macam aku buat...

wassalam..


No comments:

Post a Comment