Wednesday, October 19, 2011

kembara ~

jumaat lepas, aku hantar member2 aku kt KLIA.
mereka nak pergi sambung belajar..
kononnya, aku nak pergi dengan kawan2 aku..
tapi takdir Allah tu lebih cantik..
kawan2 aku ada yang sakit. ada yang sibuk dengan urusan, dan ada yang sedang meraikan...

jadi, akhirnye aku pun pergi la bersendirian..
dengan menunggang kuda WPY yang tak selaju mana tu..dari semenyih ke KLIA.
alhamdulillah perjalanan di mudahkan..
malam tu jalan lengang tak banyak kenderaan..
so, aku dapat memecut 120-140 km/j untuk sampai ke KLIA..
takde la laju mane kan???hoho!!!

so, sampai KLIA, terus aku call member aku tu..

aku: salam...katne tu??da sampai KLIA ke??

brother Z: da sampai dah...sedang menunggu ni..knape?

aku: ooo..hamdalah..saje je,kan hari tu aku cakap aku nak hantar ko..ni aku da sampai da..korang  sekarang kat row mana?

brother Z: row F...jumpe kat sana ye...aku sibuk sikit ni..

aku: ok...see ya there brother..wassalam

brotehr Z: wassalam..

then aku melangkah ke tempat yang di tuju selepas aku tinggalkan WPY aku tu kt tempat kuda2 berhimpun..(ini sangat LOL)..
langkah aku besar..tak sabar la katekan..member nak g jauh tu..
TURKEY, bumi para khalifah...kate mereka la..hehe..
cari punya cari punya cari, akhirnye jumpe la kelibat2 mereka2 yang sedang menunggu..
ramai la gak.. yang menghantar ade la berbelas orang..

padahal yang terbang cuma 3 orang...woha!! ape daa...
takpe...sayang nyer hal..bukan selalu hantar2 orang ni..
lagipun aku nak amek aura mereka2 yang bepergian ni..
mereka2 yang bertebaran di bumi Allah..aura mereka sangat lain..

so, saat mereka pergi, ada yang hadir memenuhi jiwa aku ni..
yeah..macam biasa.. makcik cemburu mula mengorat hati aku...=,=..
dan aku hantar pakcik Azam untuk menghadapinya..
huuh.~..

makcik C : kalau awak yang pergi kan best..kesian awak..nak saye teman??

pakcik A: tiada kalau2 dalam hidup ni melaunkan ianya dari syaitan (ada hadithnye tapi aku lupe..sorry ye...) tempat mereka di sana dan tempatku di sini...mereka menguakkan sayap islam di sana dan aku menguakkan sayap islam di sini.. jadi, aku tak perlukan engkau untuk menemani encik H...

makcik C: sombong bebeno~...saye cakap kat encik H...bukan kat awak pakcik A...

encik H: erk...saye rase pakcik A betul..takpe la, saye lepak ngan pakcik A...awak g la cari orang lain ye...sekian..

so, tatapan aku melihat gelagat mereka yang bepergian itu dengan suatu azam..

yang semoga azam ini terus membiak dan membesar..

mereka di sana dan aku disini..melakukan hal yang sama...

itu azamku..

mereka bertebaran di sana dan aku bertebaran di sini..

dan aku tersenyum...

pusing belakang, melangkah pergi ke medan balik...sambil tangan menaip msg ke brotehr Z...

"kemanapun engkau..kuakkan sayap ilahi..:) doakan aku kat sini...All the best..wassalam"

haah..mengeluh besar...(habit aku)..
entah dapat jumpe lagi entah tak ngan dorang nanti..wallahu a'lam..

then, aku balik..dan rehat,hehe...esoknya aku ade misi lain lak..



Apabila telah ditunaikan shalat, maka bertebaranlah kamu di muka bumi; dan carilah karunia Allah dan ingatlah Allah banyak-banyak supaya kamu beruntung. (62:10)

so, thats All...

bertebaranlah kamu di bumi Allah, dan carilah perkara2 yagn berfaedah di mata Allah..
banyakkan ingat Allah.. then insyaAllah kite la orang2 yang beruntung tu..hoho~!..

p/s: teringin gak sebenanye keluar negara..tapi, teringat cerita sang murobbi..ade kate2 ustaz kepada watak utama.."bumi dakwah itu luas...di mana kamu berpijak, di situlah juga kamu bercucuk tanam." (ayat versi aku yang tak dhobit...hoho!!)...so, aku pun membenarkannya..thats All...wassalam


No comments:

Post a Comment