Tuesday, September 27, 2011

BERSAMA DENGANMU...

Allah..
padamu aku merintih..
seperti mana rintihan nabi2 mu...
dalam menyebarkan risalah2 mu,,
merintih mengadu rasa hati yang hiba dan terluka..

Allah..
aku tahu mungkin aku tak layak membandingkan aku dengan nabi2 mu,,,
kerana aku sejuta tahun terlalu awal untuk dibandingkan dengan mereka...
sejuta tahun di sisimu..bukan di dunia..

Allah..
namun aku tahu..
tiada siapa yang mampu aku jadikan tempat mengadu,,,
tiada siapa yang mampu aku jadikan tempat bergantung..
tiada siapa yang mampu aku jadikan tempat bermanja...
melainkan kepadamu..kepadamu...kepadamu.,..

Allah..
aku hanya manusia...
aku hanya manusia....
sesaat aku indat kepadamu,,
kemudian..seribu saat kemudian aku lupa..
sesaat aku takut padamu...
kemudian..seribu saat kemudian aku endahkan engkau..
aku hilang arah tuju selepas itu..

Allah..
namun aku tak putus asa..
aku takkan!
aku tahu ujian mu akan datang padaku lagi dan lagi..
aku tahu peringatanmu akan mengapaku lagi dan lagi..
aku tahu ..aku tahu..aku tahu..dan itu aku imani!!

Allah..
campakkan sedikit ketenangan dalam hati aku...
campakkan sedikit kesabaran dalam diri aku..
campakkan sedikit kekuatan kedalamku...
agar aku mampu tabah melalui ujian ini..
agar aku aman walaupun taufan menggoncang tubuhku..
agar aku tegar merempuh segala badai yang kau utus untukku..

hadirkanlah perasaan kebersamaan ku denganmu ya Allah...
dan jangan kau hilangkan setelah kau hadirkannya...
hanya itu yang aku impikan..rasa bersama denganmu..
hanya itu..bersama denganmu,,,


KEBERSAMAANMU KU DAMBAKAN

No comments:

Post a Comment